- קידום הוראה מבוססת מחקר על ידי הבניית שיתופי פעולה יעילים בין מורי מתמטיקה על יסודית ובין חוקרים בתחום החינוך המתמטי
- קידום למידה משמעותית ואיכותית
- טיפוח מצוינות לימודית
- טיפוח נורמות של למידה קהילתית בקרב המשתתפים
כיצד מקדמים שיח כיתתי עשיר בשאלות מתמטיות ״איכותיות״ מצד התלמידים? אילו שאלות שואלים התלמידים בשיעורים שלי, והאם הפעולות שלי מעודדות תלמידים לשאול שאלות? מהן הגישות השונות לעידוד שאלות תלמידים בעת עיצוב מטלות ופעילויות, הצגתן לתלמידים, וניהול השיח הכיתתי? באילו אופנים ומובנים מצליחות הגישות השונות לעודד שאלות תלמידים? מה מאפיין שאלות ״איכותיות״ של תלמידים בשיעורים?

פרויקט "בעיות מתמטיות אהובות עליי" הוקם בשיתוף פעולה בין מורים מובילים של רשת כיתות מופת וחוקרים של המחלקה להוראת המדעים של מכון ויצמן למדע.

בשיעורי מתמטיקה רבים
מתרחשים אירועים בלתי צפויים. קהילת עדש"ל בחיפה חוקרת הפתעות
בשיעורי המתמטיקה
מנקודת מבטם של מורים ושל תלמידים.
תכנית
עדש״ל היא פרי שיתוף פעולה בין שני פרויקטים מובילים לפיתוח מקצועי של מורים במכון
ויצמן למדע: עדש"ה - עמיתים דנים בשיעורי המתמטיקה,
ומש"ל - מורים שותפים למחקר.
בפרויקט
עדש"ה, המורים צופים יחד בשיעורי מתמטיקה מוסרטים, מנתחים אותם על בסיס
חומרים שפותחו בפרויקט, ודנים לעומק בסוגיות מתמטיות ופדגוגיות אשר תפסו את עיני
המורים. ניתוח שיעור במפגשי עדש״ה מתמקד בהיבטים הבאים של ההוראה, להלן
"העדשות": רעיונות מתמטיים, מטרות המורה, מטלות ומשימות, אינטראקציות,
דילמות ואמונות על מתמטיקה והוראת מתמטיקה.
