אודות

  1. קידום הוראה מבוססת מחקר על ידי הבניית שיתופי פעולה יעילים בין מורי מתמטיקה על יסודית ובין חוקרים בתחום החינוך המתמטי
  2. קידום למידה משמעותית ואיכותית
  3. טיפוח מצוינות לימודית
  4. טיפוח נורמות של למידה קהילתית בקרב המשתתפים
  • תקציר המחקר

    בעיות רבות במתמטיקה ניתן לפתור בדרכים שונות באמצעות ייצוגים מגוונים. תלמידים רבים נוטים להעדיף שיטה אחת (או ייצוג מסויים) על פני אחרות. נטייה זו עלולה לפגוע בגמישות המחשבתית שלהם בפתרון בעיות. המחקר מבקש לברר תחילה מה מאפיין נטיות והעדפות אלה ומה עומד בבסיסן, ובהמשך כיצד ניתן להשפיע על תלמידים לשקול מגוון של דרכים וייצוגים בבואם לפתור בעיה.

    שאלות המחקר

    1.מהן העדפות תלמידים בבחירת ייצוג של פונקציה/משוואה/אי שוויון בבואם לפתור בעיה? ממה נובעות העדפות אלה?

    2.כיצד ניתן להשפיע על תלמידים לשקול את מגוון הייצוגים השונים בבואם לפתור בעיה


    • מסמכי המחקר

      מסמכי המחקר

      • מצגות ותוצרים

        תוצרי המחקר

        • התנסות במחקר

          • יומנים

            • צוות המחקר