אודות



קהילות רכזי מתמטיקה  הן קהילות מקצועית לומדות של רכזי מקצוע ומורי מתמטיקה מובילים בחטיבות הביניים, בהובלה אקדמית של מכון וייצמן למדע, ובתמיכה של קרן טראמפ וורשויות מקומיות. מטרת הקהילות לתרום להתפתחות המקצועית של חברי הקהילה כמובילי צוות המורים למתמטיקה, ולהעצים את יכולתם להנהיג ולחולל שינוי בר קיימה בלמידה ובהוראה של המתמטיקה בבית ספרם. להלן הרציונל לפיתוח הקהילות:

 למה חטיבת ביניים?

במהלך שנות הלימוד בחטיבת הביניים מתעצבת זהותו של התלמיד הן בהיבטים של ידע ומיומנויות והן בהיבטים החברתיים והרגשיים. שנים אלו הן קריטיות לרכישת דפוסי למידה, מיומנויות מקצועיות, ותחושת מסוגלות  עצמית, החשובות כל כך להשך הקריירה. ההטרוגניות של התלמידים בהוראת המתמטיקה מעלה צורך בחיפוש אחר מענה מותאם אישית, לימודית, חברתית ורגשית, תוך ראיית התלמיד כאדם שלם.

למה רכזי מתמטיקה ומורים מובילים?

לרכז צוות מתמטיקה ולמורים מובילים מצוות ההוראה, פוטנציאל השפעה לא מבוטל על שיטות ותרבות ההוראה והלמידה הנהוגות בבית הספר, על סדירויות מקצועיות וחלוקת המשאבים השונים בין כיתות הלימוד, על המקצועיות של צוות המורים, על המוטיבציה ללמוד וללמד, על התאמת הלמידה וההוראה ליעדי משרד החינוך כפי שעולים ממסמכי תוכנית הלימודים, ועוד.

למה קהילה?

צוות מתמטיקה המתפקד כקהילה מקצועית לומדת בהנחייה ובהובלה של רכז המקצוע יש בכוחו להנהיג ולחולל שינוי בר קיימה בלמידה ובהוראה של המתמטיקה בבית הספר. מתוך כך, חשוב טיפוח הרכז כמוביל צוות בית ספרי המתפקד בכוחות עצמו כקהילה מקצועית לומדת, על פי המודל שהרכז ייחשף אליו בקהילת רכזי המתמטיקה. הפעילות בקהילה תעצים את הרכז ותקנה לו ידע וכלים מקצועיים הנחוצים להובלת שינויים בהוראת מתמטיקה בחט"ב.


  • על האתר ועל אירגון החומרים בו


    החומרים באתר הם פרי יצירתם של חברי קהילות בפרוייקט רכזים בהנחיית מכון וייצמן ותמיכת קרן טראמפ. 

    החומרים רוכזו כאן במטרה לסייע לך כרכז/ת מקצוע לגבש ולהנהיג צוות מתמטיקה בית ספרי העובד כקהילה מקצועית לומדת, הפועלת  יחד להתמודדות עם אתגרים מקצועיים ואישיים ומשותפים, תוך הובלה של שינויים בהוראת המתמטיקה בבית הספר.

    הובלה כזאת עשוייה :

    ·       ליצור הזדמנויות ומרחבים לשיתוף בין מורי הצוות בהתנסויות, חומרים ורעיונות.

    ·       לסייע לך כרכז/ת בהתמודדות עם האתגרים שבניהול צוות המתמטיקה בבית הספר:  

             ניהול זמן, קיום ישיבות צוות אפקטיביות, פיתוח מוטיבציה אצל המורים, ועוד.

    ·       לעזור בפיתוח נורמות בית ספריות של איסוף נתונים וניתוח שלהם, כבסיס לתכנון ומעקב 

            אחר ההתפתחות המקצועית של צוות המתמטיקה בבית הספר.

    ·       להוביל להכרת דרכי למידה, הוראה והערכה מגוונות.

    ·       ליצור הזדמנות לקידום תלמידים בכל הרמות (מתקשים, מצטיינים, וכן תלמידים "גבוליים" אשר בתמיכה מתאימה יכולים להצליח).

    ·       להוביל ליישום פעולות מנהיגותיות, היוצרות שינוי בבית הספר.




  • תפקיד רכז המקצוע


     


    • כלים לריכוז מקצוע


      • פעילויות לגיבוש הצוות המקצועי


        • פעילויות מתמטיות לצוות ובכלל


          • צוות הפרויקט

            linktopage
          • פרפראות


            • שותפים ברשת