1. פרטים כללים
הבעיה כפי שהופעלה
הבעיה ניתנה לתלמידים סוף שיעור יום חמישי. יקשתי מהתלמידים לחשוב על פתרון ואנו נדון יום א שיעור.
ביקשתי מהתלמידים לשבת בקבוצות קטנות ולדון בבעיה שניתנה.תלמיד שהגיע עם פתרון היה צריך להסביר לשאר כיצד פתר.נערך דיון במליאה כיצד חולקו השטחים ואיך זה קשור לחומר
התלמידים נשלחו הייתה עם שאלה למחשבה.
ישנם תלמידים אשר ביקשו עזרה מההורים או חיפשו תשובה באינטרנט.
תלמידים אשר לא חשבו על הבעיה ביקשתי מהם לחשוב יחד בקבוצה כיצד ניתן יהיה למתוח קו.
ביקשתי מהתלמידים שפתרו להסביר מדוע מתחו את הקו כך.נפתח דיון מדוע חשוב לעשות חלוקה שווה ומה המשמעות
תלמידים חיפשו את הבעיה באינטרנט וניסו לחקור ואף נעזרו חלקם בהוריהם
חלקם לא הבינו מה נדרש וחלקם נמתחו קו ולא הוכיחו מדוע
נתתי לתלמידים להוביל דיון ולהגיע לפתרון יחד
התמודדות עם הבעיה
דרכי התמודדות של תלמידים מחוץ לקופסא
ישנו קושי בהבנה מה נדרש לבצע
חשיבה מחוץ לקופסא
הבנת הבעיה ומשמעות שטחים שווים בין ישרים מקבילים
החלוקה השווה בין שטחים שלא נראה כשווה בשום חלוקה אפשרית
לפני הרשמה עצמית לקהילת מהלכי"ם, אנא מלאו שאלון פרטים והמתינו לפניה של מנחי הקהילה.