רפלקציה על הפעולות

1. פרטים כללים

שם המורה:פאטמה חיחי  
 תאריך הפעלה:חמישי, 24 פברואר 2022, 12:00 AM 
  
הבעיה שהופעלה  המרחק מתחנת הרכבל אם אחר, פרטו:
הכיתה בה הופעל:   ט הקבצה:  הקבצה א
אם בחרתם "אחר", פרטו   
מספר תלמידים בכיתה: 32   


2. תיאור הבעיה

אם ערכתם שינויים בבעיה המקורית, העלו אותה כפי שהפעלתם.


תארו את השינויים שערכת ואת הסיבות לכך:

גרסה מקורית בערבית

 כיצד, אם בכלל, קשורה הבעיה לרצף ההוראה?תרגול
אם בחרתם "אחר", פרטו:תרגול בעיות תנועה



3. מבט כללי על הפעלת הבעיה

פעילותסביבת פעילותאופן העבודהזמן (דק')
שלב אשיגור הבעיהשיעור פנים אל פניםעבודה משותפת במליאה6
שלב בעבודה על הבעיהשיעור פנים אל פניםבזוגות10
שלב ג
דיון תוך כדי עבודה על הבעיהשיעור פנים אל פניםעבודה משותפת במליאה10
שלב דעבודה על הבעיהשיעור פנים אל פניםעבודה משותפת במליאה10
שלב הדיון בעקבות עבודה על הבעיהשיעור פנים אל פניםעבודה משותפת במליאה9
פירוט נוסף על שלבי ההפעלה: 

הדיון הראשון (תוך כדי עבודה) היה ממוקד בהצפה שחסר נתון.




4. שיגור הבעיה
פעולות המורה
(סמנו את כל הפעולות שבוצעו)
חילקתי דפי עבודה או שלחתי קישור לבעיה
אחר (פרטו בהמשך)
 פירוט נוסף על פעולות המורה:

לא עניתי על שאלות בכלל

פעולות התלמידים: קראו את הבעיה ומיד התחילו לעבוד עליה
פירוט נוסף על פעולות התלמידים:


5. בעת פתרון הבעיה
פעולות המורה בעת עבודה על הבעיה 

 פירוט נוסף על פעולות המורה (רמזים, תזמון, וכו') 
סייעתי לכל הכיתה (פרטו בהמשך)

 

אחרי 14 דקות הכיתה הייתה תקועה. עבדתי איתם במליאה.

פעולות התלמידים בעת עבודה על הבעיה  פירוט נוסף על פעולות התלמידים 
 ספרו על רעיונות מתמטיים או תובנות שנולדו בעת העבודה על הבעיה 

תלמיד: אם הפרש הזמנים בין הליכה וריצה 3 דק' עז גם הפרש המהריות צריך להיות 3 (טעות!)
תגובה של תלמידים: זה לא הפרש, זה יחס!
יש צורך באומדן לגבי מהירות תנועה
התלבטות באילו יחידות לעבוד.

 ספרו על קשיים שמנעו מהתלמידים לפתור את הבעיה בשלב זה 

פעם ראשונה שנתקלו בבעיה שחסר בה נתון
לא הצליחו לגייס ידע קודם על יחס ופרופורציה.

 העלו פתרונות מעניינים או ייחודיים של תלמידים 

6. דיון על הבעיה
 אם התקיים דיון תוך כדי עבודה על הבעיה או בעקבותיה,
תארו את התנהלות המורה והתלמידים:
  
 בפעולות המורה במהלך הדיון
אני (המורה) הובלתי את הדיון באופן הבא:
 פעולות התלמידים במהלך הדיון פירוט נוסף על פעולות התלמידים
במהלך הדיון, התלמידים: 


7. במבט לאחור
בהתייחס למורה
 באיזו מידה אהבתם את הבעיה?במידה רבה 
באיזו מידה הייתם שבעי רצון מהפעלת הבעיה?במידה מועטה
מה היה מוצלח בהפעלת הבעיה?

התלמידים הסבירו את החשיבה שלהם. 
לא היו מוטרדים אם מה שהם מסבירים הוא נכון או לא.
התלמידים התלהבו לצאת מהשיגה, היו פעילים וקשובים.

מה היה לא מוצלח בהפעלת הבעיה?
האם משהו הפתיע אתכם? אם כן, תארו מה ומדוע:
מה למדתם מהפעלת הבעיה?
הבחינו בין אספקטים מתמטיים, פדגוגיים ואחרים.

למדתי לגבי תלמידים שקשה להם להשתמש בידע בהקשר לא מוכר.

בהסתכלות לאחור, מה הייתם עושים אחרת?

יותר זמן לעבודה עצמית. לא הייתי עוברת כל כך מהר לפתרון משותף במליאה.

אם ערכתם שינויים בבעיה המקורית, 
כיצד הם תרמו להפעלה?
באיזו מידה היה השיעור דומה לשיעור אופייני שלכם?במידה מועטה
פרטו והסבירו דימיון ושוני

שונה: שיעור מאורגן סביב בעיה אחת, התלמידים התחילו לעבוד ללא הכוונה. גם סוג הבעיה חריג.

באיזו מידה הייתם ממליצים על הבעיה
לעמיתים שעובדים בתנאים דומים?
במידה רבה
פרטו והסבירו סיבות להמליץ או לא להמליץ.

הבעיה חוזרת לנושאים שנלמדו ומאפשר לתרגל וליישם.
הבעיה דורשת חשיבה מחוץ לקופסה. להתמודד עם נתון חסר.

בהתייחס לתלמידים
מה לדעתכם למדו תלמידים שהצליחו
לפתור אם הבעיה באופן פחות או יותר עצמאי?
מה לדעתכם למדו תלמידים שלא
פתרו את הבעיה אך נחשפו לפתרונות שלה?

לא צריך לפחד לנסות.
אפשר ללמוד מטעויות.

 עד כמה עוררה הבעיה מוטיבציה,
עניין או סקרנות בקרב תלמידים
במידה רבה
 פרטו מה עורר מוטיבציה/עניין/סקרנות. 

התלמידים שמחו להסביר את החשיבה שלהם. 
לא היו מוטרדים אם מה שהם מסבירים הוא נכון או לא.
התלמידים התלהבו לצאת מהשיגה, היו פעילים וקשובים.







נוספו עבור קהילת מחוז מרכז:


שתפו באמירה או שאלה מעניינת של תלמיד בהקשר לבעיה או לפתרונה.
שתפו בתובנה שלכם בעקבות הפעלת הבעיה
 







הפרטים בהמשך הם חזרה על פרטים קודמים, לעיתים בשינויים קוסמטיים (יש לתקן את התבנית בהמשך)

1. פרטים כללים

הבעיה כפי שהופעלה


שינויים שנערכו בבעיה והסיבות לכך:

גרסה מקורית בערבית

 כיצד קשורה הבעיה לרצף ההוראה?תרגול
אם בחרתם "אחר", פרטו:תרגול בעיות תנועה




פעילותסביבת פעילותאופן העבודהזמן (דק')
שלב אשיגור הבעיהשיעור פנים אל פניםעבודה משותפת במליאה6
שלב בעבודה על הבעיהשיעור פנים אל פניםבזוגות10
שלב ג
דיון תוך כדי עבודה על הבעיהשיעור פנים אל פניםעבודה משותפת במליאה10
שלב דעבודה על הבעיהשיעור פנים אל פניםעבודה משותפת במליאה10
שלב הדיון בעקבות עבודה על הבעיהשיעור פנים אל פניםעבודה משותפת במליאה9
פירוט נוסף על שלבי ההפעלה: 

הדיון הראשון (תוך כדי עבודה) היה ממוקד בהצפה שחסר נתון.




פעולות המורה
(סמנו את כל הפעולות שבוצעו)
חילקתי דפי עבודה או שלחתי קישור לבעיה
אחר (פרטו בהמשך)
 פירוט נוסף על פעולות המורה:

לא עניתי על שאלות בכלל

פעולות התלמידים: קראו את הבעיה ומיד התחילו לעבוד עליה
פירוט נוסף על פעולות התלמידים:


פעולות המורה בעת עבודה על הבעיה 

 פירוט נוסף על פעולות המורה (רמזים, תזמון, וכו') 
סייעתי לכל הכיתה (פרטו בהמשך)

 

אחרי 14 דקות הכיתה הייתה תקועה. עבדתי איתם במליאה.

פעולות התלמידים בעת עבודה על הבעיה  פירוט נוסף על פעולות התלמידים 
 רעיונות מתמטיים או תובנות שנולדו בעת העבודה על הבעיה 

תלמיד: אם הפרש הזמנים בין הליכה וריצה 3 דק' עז גם הפרש המהריות צריך להיות 3 (טעות!)
תגובה של תלמידים: זה לא הפרש, זה יחס!
יש צורך באומדן לגבי מהירות תנועה
התלבטות באילו יחידות לעבוד.

 קשיים שמנעו מהתלמידים לפתור את הבעיה בשלב זה 

פעם ראשונה שנתקלו בבעיה שחסר בה נתון
לא הצליחו לגייס ידע קודם על יחס ופרופורציה.

 פתרונות מעניינים או ייחודיים של תלמידים 

 התנהלות המורה והתלמידים בעת הדיון בבעיה:
  
 בפעולות המורה במהלך הדיון
המורה הוביל/ה את הדיון באופן הבא:
 פעולות התלמידים במהלך הדיון פירוט נוסף על פעולות התלמידים
במהלך הדיון, התלמידים: 


בהתייחס למורה

 באיזו מידה אהבתם את הבעיה?במידה רבה 
באיזו מידה הייתם שבעי רצון מהפעלת הבעיה?במידה מועטה
מה היה מוצלח בהפעלת הבעיה?

התלמידים הסבירו את החשיבה שלהם. 
לא היו מוטרדים אם מה שהם מסבירים הוא נכון או לא.
התלמידים התלהבו לצאת מהשיגה, היו פעילים וקשובים.

מה היה לא מוצלח בהפעלת הביעה?
האם משהו הפתיע אתכם? אם כן, תארו מה ומדוע:
מה למדתם מהפעלת הבעיה?
הבחינו בין אספקטים מתמטיים, פדגוגיים ואחרים.

למדתי לגבי תלמידים שקשה להם להשתמש בידע בהקשר לא מוכר.

בהסתכלות לאחור, מה הייתם עושים אחרת?

יותר זמן לעבודה עצמית. לא הייתי עוברת כל כך מהר לפתרון משותף במליאה.

אם ערכתם שינויים בבעיה המקורית, 
כיצד הם תרמו להפעלה?
באיזו מידה היה השיעור דומה לשיעור אופייני שלכם?במידה מועטה
פרטו והסבירו דימיון ושוני

שונה: שיעור מאורגן סביב בעיה אחת, התלמידים התחילו לעבוד ללא הכוונה. גם סוג הבעיה חריג.

באיזו מידה הייתם ממליצים על הבעיה
לעמיתים שעובדים בתנאים דומים?
במידה רבה
פרטו והסבירו סיבות להמליץ או לא להמליץ.

הבעיה חוזרת לנושאים שנלמדו ומאפשר לתרגל וליישם.
הבעיה דורשת חשיבה מחוץ לקופסה. להתמודד עם נתון חסר.

בהתייחס לתלמידים
מה לדעתכם למדו תלמידים שהצליחו
לפתור אם הבניה באופן פחות או יותר עצמאי?
מה לדעתכם למדו תלמידים שלא
פתרו את הבעיה אך נחשפו לפתרונות שלה?

לא צריך לפחד לנסות.
אפשר ללמוד מטעויות.

 עד כמה עוררה הביעה מוטיבציה,
עניין או סקרנות בקרב תלמידים
במידה רבה
 פרטו מה עורר מוטיבציה/עניין/סקרנות. 

התלמידים שמחו להסביר את החשיבה שלהם. 
לא היו מוטרדים אם מה שהם מסבירים הוא נכון או לא.
התלמידים התלהבו לצאת מהשיגה, היו פעילים וקשובים.



נוספו עבור קהילת מחוז מרכז:שתפו באמירה או שאלה מעניינת של תלמיד בהקשר לבעיה או לפתרונה.
שתפו בתובנה שלכם בעקבות הפעלת הבעיה