באיזו מידה אהבתם את הבעיה? | במידה רבה מאד |
באיזו מידה הייתם שבעי רצון מהפעלת הבעיה? | במידה רבה |
מה היה מוצלח בהפעלת הבעיה? | התלמידים עבדו ברצינות והיו פעילים. שחררתי יותר שליטה מהרגיל ונתתי לתלמידה להוביל את שלב הפתרון במליאה. שאלתי שאלות מטה-מתמטיות על תהליך הפתרון ועל החוויה שלהם. תלמידים רבים הצליחו להתקדם יפה בבעיה ולהגיע למסקנות (גם אם לא הכל היה מדויק). |
מה היה לא מוצלח בהפעלת הבעיה? | |
האם משהו הפתיע אתכם? אם כן, תארו מה ומדוע: | העובדה שהתלמידים הציגו ביטוי ריבועי כמשוואה, וגם אחרי ששאלתי שאלות המשך לא שמו לב שחסר שם סימן שוויון. |
מה למדתם מהפעלת הבעיה? הבחינו בין אספקטים מתמטיים, פדגוגיים ואחרים. | |
בהסתכלות לאחור, מה הייתם עושים אחרת? | |
אם ערכתם שינויים בבעיה המקורית, כיצד הם תרמו להפעלה? | |
באיזו מידה היה השיעור דומה לשיעור אופייני שלכם? | במידה מועטה |
פרטו והסבירו דימיון ושוני | דימיון: זמן לפתור לבד ולאחר מכן פתרון במליאה.\ שוני: תלמידים עובדים בזוגות, תלמידה מציגה פתרון על הלוח, שאלות מטה-מתמטיות. |
באיזו מידה הייתם ממליצים על הבעיה לעמיתים שעובדים בתנאים דומים? | במידה רבה |
פרטו והסבירו סיבות להמליץ או לא להמליץ. | אני אישית מאוד אוהב את הבעיה הזו - אני חושב שהיא מאוד אלגנטית. |
בהתייחס לתלמידים | |
מה לדעתכם למדו תלמידים שהצליחו לפתור אם הבעיה באופן פחות או יותר עצמאי? | חידוד מתמטי לפירוק טרינום, חידוד ההבדל בין משוואה לביטוי. |
מה לדעתכם למדו תלמידים שלא פתרו את הבעיה אך נחשפו לפתרונות שלה? | איך לגשת לבעיה ולנסות לתקוף אותה ממספר כיוונים. |
עד כמה עוררה הבעיה מוטיבציה, עניין או סקרנות בקרב תלמידים | במידה רבה |
פרטו מה עורר מוטיבציה/עניין/סקרנות. | לתחושתי - הרצון של התלמידים לפצח את הבעיה. הם היו מאוד נחושים ולא ויתרו. |