באיזו מידה אהבתם את הבעיה? | במידה רבה |
באיזו מידה הייתם שבעי רצון מהפעלת הבעיה? | במידה רבה מאד |
מה היה מוצלח בהפעלת הבעיה? | ישנן בעיות שהתלמידות לא מצליחות לעלות על כיוון חשיבה לפתרון. כאן, ישנן 2 סרטוטים שכמעט כל הבנות הצליחו לומר שהשטחים המבוקשים שווים, וזה כבר נתן להן ביטחון ורצון להמשיך לנסות לבדוק גם את הסרטוט השלישי. יש כאן חזרה על חפיפה, ריבע, והסתכלות רחבה יותר על הצורות והשטחים שנוצרים בעקבות סיבוב המשולש. כמו כן, הקישור לגיאוגברה מאוד תרם להבנת הדרך לפתרון הבעיה. בעיה קצרה עם תובנות. |
מה היה לא מוצלח בהפעלת הביעה? | |
האם משהו הפתיע אתכם? אם כן, תארו מה ומדוע: | |
מה למדתם מהפעלת הבעיה? הבחינו בין אספקטים מתמטיים, פדגוגיים ואחרים. | |
בהסתכלות לאחור, מה הייתם עושים אחרת? | אולי הייתי מציגה את הסיבוב הדינמי בגיאוגברה במהלך הדיון על הבעיה ולא שולחת אותו רק בסוף השיעור |
אם ערכתם שינויים בבעיה המקורית, כיצד הם תרמו להפעלה? | לא. |
באיזו מידה היה השיעור דומה לשיעור אופייני שלכם? | במידה רבה |
פרטו והסבירו דימיון ושוני | דימיון: בד"כ אני מביאה לבנות להתמודד לבד עם שאלות/תרגול של חומר, ואם אני רואה שיש שאלות על אותו עניין - הדיון / ההסבר הופך להיות מרמת תלמיד לרמת כיתה. כך גם היה בהפעלת הבעיה הנ"ל. בנוסף, לעיתים קרובות בסוף כל נושא אני מביאה איזו שאלה/ות יותר מאתגרות מהספר כמעין שיעור סיכום והעמקה. שוני: במהלך נושא מסוים, אני נצמדת לשאלות תרגול בספר הלימוד והן ששאלות "סטנדרטיות" ולא נחשבות כ"בעיות" כפי שהסברנו בקורס מהי בעצם בעיה. |
באיזו מידה הייתם ממליצים על הבעיה לעמיתים שעובדים בתנאים דומים? | במידה רבה |
פרטו והסבירו סיבות להמליץ או לא להמליץ. | אני נהנתי מהפעלת הבעיה בכיתה. הבנות שיתפו פעולה. הבעיה קצרה - מספיק שיעור אחד (כשמתחילים אותו בזמן) ומוצגת בצורה נעימה - עם סרטוט, לא עם הרבה מלל. השאלה מובנת - מה צריך לעשות. מהווה חזרה טובה על החומר הנלמד. |
בהתייחס לתלמידים | |
מה לדעתכם למדו תלמידים שהצליחו לפתור אם הבניה באופן פחות או יותר עצמאי? | |
מה לדעתכם למדו תלמידים שלא פתרו את הבעיה אך נחשפו לפתרונות שלה? | |
עד כמה עוררה הביעה מוטיבציה, עניין או סקרנות בקרב תלמידים | במידה רבה |
פרטו מה עורר מוטיבציה/עניין/סקרנות. | בעיה לא קשה מידי. התלמידות יכולות להתמודד איתה עם הסבר יחסית פשוט מהמורה. הבעיה קשורה לחומר הנלמד. מעוררת חשיבה. |