רפלקציות על הפעלה בכיתות

1. פרטים כללים

שם המורה:אולגה מנדב  
 תאריך הפעלה:חמישי, 3 פברואר 2022, 12:00 AM 
  
הבעיה שהופעלה  אחר (פרטו)שטח משולש 
הכיתה בה הופעל:   זהקבצה: 
 כיתה הטרוגנית
 כיתה (אם אחר):   
מספר תלמידים בכיתה: 21   


2. תיאור הבעיה

הבעיה כפי שהופעלה

מסמך Word מסוג 2007 שטחים -גרסה אחרונה (1).docx
שינויים שנערכו בבעיה והסיבות לכך:
 כיצד קשורה הבעיה לרצף ההוראה?סיכום/הערכה
אם בחרתם "אחר", פרטו:



3. מבט כללי על הפעלת הבעיה

פעילותסביבת פעילותאופן העבודהזמן (דק')
שלב אשיגור הבעיהשיעור פנים אל פניםבקבוצות קטנות5
שלב בעבודה על הבעיהשיעור פנים אל פניםבקבוצות קטנות25
שלב ג
דיון בעקבות עבודה על הבעיהשיעור פנים אל פניםבקבוצות קטנות10
שלב ד
שלב ה
פירוט נוסף על שלבי ההפעלה: 


4. שיגור הבעיה
פעולות המורה
(סמנו את כל הפעולות שבוצעו)
חילקתי דפי עבודה או שלחתי קישור לבעיה
הבהרתי את הבעיה בקבוצות בהן נתבקשתי (פרטו הבהרות בהמשך)
 פירוט נוסף על פעולות המורה:
פעולות התלמידים: קראו את הבעיה ומיד התחילו לעבוד עליה
שוחחו בינם לבין עצמם (פרט בהמשך)
פירוט נוסף על פעולות התלמידים:

התלמידים התחילו לשרטט ולנסות לחלק את המשולש לחלקים



5. בעת פתרון הבעיה
פעולות המורה בעת עבודה על הבעיה 

 פירוט נוסף על פעולות המורה (רמזים, תזמון, וכו') 
לא התערבתי, וכן עקבתי אחרי פעילות התלמידים.
סייעתי באופן פרטני לתלמידים שביקשו זאת (פרטו בהמשך)

 
פעולות התלמידים בעת עבודה על הבעיה  פירוט נוסף על פעולות התלמידים 
 רעיונות מתמטיים או תובנות שנולדו בעת העבודה על הבעיה 

התלמידים ע"י המחשה הוכיחו כי שטח המשולש הוא בחצאים או מספר שלם

 קשיים שמנעו מהתלמידים לפתור את הבעיה בשלב זה 

לחלק מהתלמידים היה קשה לחשב שטחים של מצולע שאינם משולש או מלבן

 פתרונות מעניינים או ייחודיים של תלמידים 

6. דיון על הבעיה
 התנהלות המורה והתלמידים בעת הדיון בבעיה:  
 בפעולות המורה במהלך הדיון
המורה הוביל/ה את הדיון באופן הבא:

רק בסוף הפעילות נערך סיכום ודיון על התוצאות שהתקבלו


 פעולות התלמידים במהלך הדיון פירוט נוסף על פעולות התלמידים
במהלך הדיון, התלמידים: הביעו דעות ועמדות (פרטו בהמשך)
הפנו את דבריהם לתלמידים אחרים (הביאו דוגמאות בהמשך)



7. במבט לאחור
בהתייחס למורה
 באיזו מידה אהבתם את הבעיה?במידה רבה 
באיזו מידה הייתם שבעי רצון מהפעלת הבעיה?במידה רבה
מה היה מוצלח בהפעלת הבעיה?

סיכום שונה של הנושא הנלמד

מה היה לא מוצלח בהפעלת הביעה?
האם משהו הפתיע אתכם? אם כן, תארו מה ומדוע:
מה למדתם מהפעלת הבעיה?
הבחינו בין אספקטים מתמטיים, פדגוגיים ואחרים.

התלמידים מסיקים מסקנות.

בהסתכלות לאחור, מה הייתם עושים אחרת?
אם ערכתם שינויים בבעיה המקורית, 
כיצד הם תרמו להפעלה?
באיזו מידה היה השיעור דומה לשיעור אופייני שלכם?במידה רבה
פרטו והסבירו דימיון ושוני

התלמידים ביצעו באופן עצמאי את המשימה ואח"כ התלמידים סיכמו במליאה

באיזו מידה הייתם ממליצים על הבעיה
לעמיתים שעובדים בתנאים דומים?
במידה רבה
פרטו והסבירו סיבות להמליץ או לא להמליץ.

סיכום והכללה

בהתייחס לתלמידים
מה לדעתכם למדו תלמידים שהצליחו
לפתור אם הבניה באופן פחות או יותר עצמאי?

הגיעו לתובנה ששטח המשולש יכול להתקבל במספר 

מה לדעתכם למדו תלמידים שלא
פתרו את הבעיה אך נחשפו לפתרונות שלה?
 עד כמה עוררה הביעה מוטיבציה,
עניין או סקרנות בקרב תלמידים
במידה רבה
 פרטו מה עורר מוטיבציה/עניין/סקרנות. 

היה דומה למשחק