1. פרטים כללים
הבעיה כפי שהופעלה
הקרנתי את הבעיה על הלוח.
התלמידים בהו בבעיה ולא ידעו כיצד לגשת. ביקשתי שינסו לחשוב.ראיתי לאחר 10 דקות שהם לא מגיבים והחלטתי להביא להם רמזים.
לאחר 10 דקות משיגור הבעיה כינסתי את התלמידים על מנת לתזכר אותם מה הם למדו על משוואה ריבועית ופיתרונה.
כמובן שהם ענו.
כשעצרתי את המשימה והייתה מליאה ראשונה שאלתי מה הם יודעים ואז תלמידים ענו טרינום, נוסחה ריבועית....
התלמידים לא הצליחו בהתחלה להבין איך מפתרון מגיעים למשוואה
ניסתי כל הזמן שהם יענו ולא הסכמתי לדבר ולהגיב
אחד התלמידים פלט שאולי דרך טרינום יהיה אפשר ומשם חלק מהתלמידים קיבלו הארה והתחילו לעבוד
התלמידים רגילים לקבל משוואה ולהגיע לפתרון וכאן היה הפוך
לתלמידים לפעמים קשה לחשוב מחוץ לקופסא
לשנות את קיבעון החשיבה של תלמידים
להגיע מתשובה למשוואה
התלמידים ענו ישר בהתחלה שיסמין טעתה מאחר ולריף ודולב יש פתרון אחד דומה. אמרתי להם שעליהם לבסס את הטענה ואצל חלקם זה עורר סקרנות ומוטיבציה
לפני הרשמה עצמית לקהילת מהלכי"ם, אנא מלאו שאלון פרטים והמתינו לפניה של מנחי הקהילה.