רפלקציות על הפעלה בכיתות

1. פרטים כללים

שם המורה:יולי לייקין  
 תאריך הפעלה:שני, 14 פברואר 2022, 12:00 AM 
  
הבעיה שהופעלה  משפחת פרבולות 
הכיתה בה הופעל:   יהקבצה: 
 מצויינות
 כיתה (אם אחר):   
מספר תלמידים בכיתה: 15   


2. תיאור הבעיה

הבעיה כפי שהופעלה


שינויים שנערכו בבעיה והסיבות לכך:
 כיצד קשורה הבעיה לרצף ההוראה?
אם בחרתם "אחר", פרטו:



3. מבט כללי על הפעלת הבעיה

פעילותסביבת פעילותאופן העבודהזמן (דק')
שלב אשיגור הבעיהשיעור פנים אל פניםעבודה משותפת במליאה5
שלב בעבודה על הבעיהשיעור פנים אל פניםבזוגות10
שלב ג
דיון תוך כדי עבודה על הבעיהשיעור פנים אל פניםעבודה משותפת במליאה5
שלב דעבודה על הבעיהשיעור פנים אל פניםבזוגות10
שלב הדיון בעקבות עבודה על הבעיהשיעור פנים אל פניםעבודה משותפת במליאה10
פירוט נוסף על שלבי ההפעלה: 


4. שיגור הבעיה
פעולות המורה
(סמנו את כל הפעולות שבוצעו)
הקראתי את הבעיה
חילקתי דפי עבודה או שלחתי קישור לבעיה
 פירוט נוסף על פעולות המורה:
פעולות התלמידים: קראו את הבעיה ומיד התחילו לעבוד עליה
שאלו שאלות הבהרה (פרטו בהמשך)
פירוט נוסף על פעולות התלמידים:


5. בעת פתרון הבעיה
פעולות המורה בעת עבודה על הבעיה 

 פירוט נוסף על פעולות המורה (רמזים, תזמון, וכו') 
סייעתי לכל הכיתה (פרטו בהמשך)

 

חלקתי את הפתרון לשלבים:

קודם בקשתי לסמן נקודות על מערכת צירים ואז לחשוב על פונקציה( מקום גיאומטרי שהם קבלו)

פעולות התלמידים בעת עבודה על הבעיה  פירוט נוסף על פעולות התלמידים 
 רעיונות מתמטיים או תובנות שנולדו בעת העבודה על הבעיה 

גילו שערך yשל נקודת מטרה הוא בעצם מקום גיאומטרי

 קשיים שמנעו מהתלמידים לפתור את הבעיה בשלב זה 

חלק מהתלמידים לא הצליחו לחבר בן בין משימה לבין חיבוב נקודה וקשר לפרבולה

 פתרונות מעניינים או ייחודיים של תלמידים 

6. דיון על הבעיה
 התנהלות המורה והתלמידים בעת הדיון בבעיה:  
 בפעולות המורה במהלך הדיון
המורה הוביל/ה את הדיון באופן הבא:

דברנו על איך נוצר ציור של קב מסויים. מה קשר למשוואה. מה קשר למעלה של משוואה ולציור שהוא מצייר.


 פעולות התלמידים במהלך הדיון פירוט נוסף על פעולות התלמידים
במהלך הדיון, התלמידים: שאלו שאלות (פרטו בהמשך)
הביעו דעות ועמדות (פרטו בהמשך)



7. במבט לאחור
בהתייחס למורה
 באיזו מידה אהבתם את הבעיה?במידה רבה מאד 
באיזו מידה הייתם שבעי רצון מהפעלת הבעיה?במידה רבה
מה היה מוצלח בהפעלת הבעיה?

הכרות עם מושג מקום גיאומטרי

מה היה לא מוצלח בהפעלת הביעה?
האם משהו הפתיע אתכם? אם כן, תארו מה ומדוע:

כן היה תלמיד שיצר מקום גיאומטרי

מה למדתם מהפעלת הבעיה?
הבחינו בין אספקטים מתמטיים, פדגוגיים ואחרים.

מקומות גיאומטריים

בהסתכלות לאחור, מה הייתם עושים אחרת?
אם ערכתם שינויים בבעיה המקורית, 
כיצד הם תרמו להפעלה?
באיזו מידה היה השיעור דומה לשיעור אופייני שלכם?
פרטו והסבירו דימיון ושוני
באיזו מידה הייתם ממליצים על הבעיה
לעמיתים שעובדים בתנאים דומים?
פרטו והסבירו סיבות להמליץ או לא להמליץ.
בהתייחס לתלמידים
מה לדעתכם למדו תלמידים שהצליחו
לפתור אם הבניה באופן פחות או יותר עצמאי?

לבנות מקום גיאומטרי. 

מה לדעתכם למדו תלמידים שלא
פתרו את הבעיה אך נחשפו לפתרונות שלה?
 עד כמה עוררה הביעה מוטיבציה,
עניין או סקרנות בקרב תלמידים
 פרטו מה עורר מוטיבציה/עניין/סקרנות.