רפלקציות על הפעלה בכיתות

1. פרטים כללים

שם המורה:יולי לייקין  
 תאריך הפעלה:שני, 6 דצמבר 2021, 12:00 AM 
  
הבעיה שהופעלה  תיקון ציוןיולי לייקין 
הכיתה בה הופעל:   יהקבצה: 
 מצויינות
 כיתה (אם אחר):   
מספר תלמידים בכיתה: 15   


2. תיאור הבעיה

הבעיה כפי שהופעלה


שינויים שנערכו בבעיה והסיבות לכך:
 כיצד קשורה הבעיה לרצף ההוראה?
אם בחרתם "אחר", פרטו:



3. מבט כללי על הפעלת הבעיה

פעילותסביבת פעילותאופן העבודהזמן (דק')
שלב אשיגור הבעיהשיעור פנים אל פניםעבודה משותפת במליאה7
שלב בעבודה על הבעיהשיעור פנים אל פניםבקבוצות קטנות10
שלב ג
דיון בעקבות עבודה על הבעיהשיעור פנים אל פניםעבודה משותפת במליאה25
שלב ד
שלב ה
פירוט נוסף על שלבי ההפעלה: 


4. שיגור הבעיה
פעולות המורה
(סמנו את כל הפעולות שבוצעו)
הקראתי את הבעיה
 פירוט נוסף על פעולות המורה:
פעולות התלמידים: 
פירוט נוסף על פעולות התלמידים:


5. בעת פתרון הבעיה
פעולות המורה בעת עבודה על הבעיה 

 פירוט נוסף על פעולות המורה (רמזים, תזמון, וכו') 
סייעתי באופן פרטני לתלמידים שביקשו זאת (פרטו בהמשך)

 
פעולות התלמידים בעת עבודה על הבעיה  פירוט נוסף על פעולות התלמידים 
 רעיונות מתמטיים או תובנות שנולדו בעת העבודה על הבעיה 
 קשיים שמנעו מהתלמידים לפתור את הבעיה בשלב זה 
 פתרונות מעניינים או ייחודיים של תלמידים 

6. דיון על הבעיה
 התנהלות המורה והתלמידים בעת הדיון בבעיה:  
 בפעולות המורה במהלך הדיון
המורה הוביל/ה את הדיון באופן הבא:כל קבוצה הציגה את הגרסה שלה לפתרון.

ואז היה דיון על עוגנות של כל גרסה . ואז עשינו בחירה של הצעה הוגנת לפי דעתם. 


 פעולות התלמידים במהלך הדיון פירוט נוסף על פעולות התלמידים
במהלך הדיון, התלמידים: שאלו שאלות (פרטו בהמשך)
הביעו דעות ועמדות (פרטו בהמשך)

תלמידים התניינו באיזו שיטה אני משתמש במקרה כזה. 




7. במבט לאחור
בהתייחס למורה
 באיזו מידה אהבתם את הבעיה? 
באיזו מידה הייתם שבעי רצון מהפעלת הבעיה?
מה היה מוצלח בהפעלת הבעיה?

הפעילות הייתה קרובה לסוף המחצית . 

מה היה לא מוצלח בהפעלת הביעה?
האם משהו הפתיע אתכם? אם כן, תארו מה ומדוע:
מה למדתם מהפעלת הבעיה?
הבחינו בין אספקטים מתמטיים, פדגוגיים ואחרים.

דרכים שונים בגישות לפתרון אותה בעיה. חזרה על אחוזים , חישוב חלקים מתוך שלם .

בהסתכלות לאחור, מה הייתם עושים אחרת?

אילי הייתי עושה בזוגות.

אם ערכתם שינויים בבעיה המקורית, 
כיצד הם תרמו להפעלה?
באיזו מידה היה השיעור דומה לשיעור אופייני שלכם?
פרטו והסבירו דימיון ושוני

היה שונה כי לרוב לא עובד בקבוצות קטנות.

באיזו מידה הייתם ממליצים על הבעיה
לעמיתים שעובדים בתנאים דומים?
פרטו והסבירו סיבות להמליץ או לא להמליץ.
בהתייחס לתלמידים
מה לדעתכם למדו תלמידים שהצליחו
לפתור אם הבניה באופן פחות או יותר עצמאי?

אפשרויות שונות לחישוב ציון. איזו דלמות יש למורים במקרים האלו.

מה לדעתכם למדו תלמידים שלא
פתרו את הבעיה אך נחשפו לפתרונות שלה?
 עד כמה עוררה הביעה מוטיבציה,
עניין או סקרנות בקרב תלמידים
 פרטו מה עורר מוטיבציה/עניין/סקרנות.