באיזו מידה אהבתם את הבעיה? | במידה רבה |
באיזו מידה הייתם שבעי רצון מהפעלת הבעיה? | במידה רבה |
מה היה מוצלח בהפעלת הבעיה? | חזרה על החומר הנלמד בכיתה ח'\ בעיות תנועה יחס ישר והפוך פונקציה קווית: גרפים מציאותיים.. מה שכתבתי לעיל |
מה היה לא מוצלח בהפעלת הביעה? | שאלת האומדן קשה מידי ולא מספיק ברורה |
האם משהו הפתיע אתכם? אם כן, תארו מה ומדוע: | בהתחלה חשבתי להקדיש להפעלת הבעיה שני שיעורים. אמרתי לעצמי: "נתחיל" ואז נראה.. אך סה"כ הרמה של הבעיה הייתה סבירה והרגשתי שמספיק שיעור אחד. את כתיבת הסיפורים לגרפים הנותרים הבאתי כשיעורי בית ולדעתי היה מיותר להקדיש לכך שיעור נוסף . וזאת מפני שהועלו בכיתה עיקרי הדברים ו"הלבשת הסיפור" על הגרף פחות מעניינת. |
מה למדתם מהפעלת הבעיה? הבחינו בין אספקטים מתמטיים, פדגוגיים ואחרים. | העבודה בזוגות חשובה. בעיה היא לא שאלה לא שגרתית ועבודה בזוגות תורמת. אני מאוד אוהבת שהגרף של פונקציה מקבל משמעות. לא רק כתרגיל, אלא כמייצג סיפור. |
בהסתכלות לאחור, מה הייתם עושים אחרת? | הייתי משמיטה את שאלה 1 (עם האומדן). השאלה מופשטת מידי וגזלה לי יחסית הרבה זמן. |
אם ערכתם שינויים בבעיה המקורית, כיצד הם תרמו להפעלה? | לא. |
באיזו מידה היה השיעור דומה לשיעור אופייני שלכם? | במידה מועטה |
פרטו והסבירו דימיון ושוני | בד"כ אני נצמדת לשאלות בספר.
פחות מביאה בעיות על הנושאים הנלמדים. לעיתים אני כן משלבת שאלות העוסקות במספר נושאים. |
באיזו מידה הייתם ממליצים על הבעיה לעמיתים שעובדים בתנאים דומים? | במידה רבה |
פרטו והסבירו סיבות להמליץ או לא להמליץ. | שילוב של נושאים. תזכורת טובה לבנות של ט' על החומר של כיתה ח'. השאלה צריכה לבוא אולי כשיעור פתיחה לבעיות תנועה של כיתה ט', וכשהפעלתי את הבעיה בכיתה, היא לא הייתה שייכת לרצף הלימוד. |
בהתייחס לתלמידים | |
מה לדעתכם למדו תלמידים שהצליחו לפתור אם הבניה באופן פחות או יותר עצמאי? | |
מה לדעתכם למדו תלמידים שלא פתרו את הבעיה אך נחשפו לפתרונות שלה? | חזרה טובה על בעיות תנועה, משמעות הגרף בסיפור ועל מושג היחס. |
עד כמה עוררה הביעה מוטיבציה, עניין או סקרנות בקרב תלמידים | במידה רבה |
פרטו מה עורר מוטיבציה/עניין/סקרנות. | שיעור לא שיגרתי. שובר את רצף הלימוד.
|