באיזו מידה אהבתם את הבעיה? | במידה רבה מאד |
באיזו מידה הייתם שבעי רצון מהפעלת הבעיה? | במידה רבה |
מה היה מוצלח בהפעלת הבעיה? | שאלה מעניינת באמת שקשורה לתוכנית הלימודים |
מה היה לא מוצלח בהפעלת הביעה? | הרבה תלמידים לא היו פתוחים לשמוע את הפתרון בגיאומטריה אנליטית, כי היה הפתרון השני והוא לא "בחומר" שאנחנו לומדים עכשיו. |
האם משהו הפתיע אתכם? אם כן, תארו מה ומדוע: | פתרונות יפים מאוד - כולל המחשות יפות כדי להבין אם המרחק מתקצר או לא. |
מה למדתם מהפעלת הבעיה? הבחינו בין אספקטים מתמטיים, פדגוגיים ואחרים. | משהו מעניין שעלה - 2 תלמידים פתרו באמצעות אנליטית - האחד הראה למקרה כללי בו המרחק בין העמודים הוא a. הזוג השני בדק את המקרה הו המרחק הוא 40 מטר ואז 60 מטר - קיבלו פתרון הרבה יותר פשוט וגם הוכיחו את התשובה, לא למקרה כללי, אבל במקרה הזה - זה לא לגמרי נדרש. |
בהסתכלות לאחור, מה הייתם עושים אחרת? | יותר זמן לעבודה עצמית, למרות שהרבה זוגות כבר סיימו - לתת עוד זמן למי שלא הגיע למיצוי. |
אם ערכתם שינויים בבעיה המקורית, כיצד הם תרמו להפעלה? | |
באיזו מידה היה השיעור דומה לשיעור אופייני שלכם? | |
פרטו והסבירו דימיון ושוני | |
באיזו מידה הייתם ממליצים על הבעיה לעמיתים שעובדים בתנאים דומים? | במידה רבה |
פרטו והסבירו סיבות להמליץ או לא להמליץ. | שאלה מאוד מעניינת שקשורה לתוכנית הלימודים - העברתי כבר לכל הצוות שלי בבית הספר. |
בהתייחס לתלמידים | |
מה לדעתכם למדו תלמידים שהצליחו לפתור אם הבניה באופן פחות או יותר עצמאי? | תרגול נוסף של דמיון משולשים/תאלס התמודדות עם שאלה פתוחה שלא ברור מה צריך לעשות - התנסות חשובה מאוד. |
מה לדעתכם למדו תלמידים שלא פתרו את הבעיה אך נחשפו לפתרונות שלה? | תרגול בדמיון משולשים/תאלס |
עד כמה עוררה הביעה מוטיבציה, עניין או סקרנות בקרב תלמידים | |
פרטו מה עורר מוטיבציה/עניין/סקרנות. | הקישור לחומר הנלמד, זה היה ממש חלק אינטגרלי ממה שאנחנו עושים בשיעורים. |