באיזו מידה אהבתם את הבעיה? | במידה רבה מאד |
באיזו מידה הייתם שבעי רצון מהפעלת הבעיה? | במידה רבה מאד |
מה היה מוצלח בהפעלת הבעיה? | שיתוף הפעולה של התלמידים, הבעת עניין. שרטוט של מלבן שהמחיש לתלמידים שהמרחק נשאר קבוע, סוג של חשיבה מחוץ לקופסה. הבעייה הייתה מרתקת. ישום פרקטי למשפט תלס שנלמד לאחרונה ובסוף הפעלה מדליקה של הישומון. |
מה היה לא מוצלח בהפעלת הביעה? | הכל היה מוצלח!! למה להיות שליליים???? |
האם משהו הפתיע אתכם? אם כן, תארו מה ומדוע: | בן, שיתוף הפעולה והבעת העניין של התלמידים. והכי מפתיע.....תלמידה ביקשה שגם במפגש הבא אביא בעייה מעניינת נוספת לדיון בכיתה!!. |
מה למדתם מהפעלת הבעיה? הבחינו בין אספקטים מתמטיים, פדגוגיים ואחרים. | גיוון ועניין לחומר לימוד של משפט תלס. הפעלת ישומון - שונה, מרתק משעשע וממחיש בצורה ויזואלית נהדרת. למידה בזוגות - אחלה דבר!!. כל עוד זה נעשה מרצון של התלמידים וישנה הפרייה הדדית טובה. |
בהסתכלות לאחור, מה הייתם עושים אחרת? | כלום, ממש כך!!. |
אם ערכתם שינויים בבעיה המקורית, כיצד הם תרמו להפעלה? | ללא שינוי. |
באיזו מידה היה השיעור דומה לשיעור אופייני שלכם? | כלל לא |
פרטו והסבירו דימיון ושוני | עבודה בזוגות, הפעלת ישומון. אני מלמד בדרך קצת מיושנת ואולי הגיע הזמן לשלב בהוראה שלי גימיקים כאלה. |
באיזו מידה הייתם ממליצים על הבעיה לעמיתים שעובדים בתנאים דומים? | במידה רבה מאד |
פרטו והסבירו סיבות להמליץ או לא להמליץ. | הצגתי את הבעיה לרכז מתמטיקה חט"ע, הוא הראה עניין קל.... הצגתי את הבעיה לרכזת חט"ב כיתות מופ"ת היא ממש התלהבה וביקשה שאעביר לה את החומרים כדי לבצע גם בכיתות חט"ב מופ"ת את ההפעלה הזו.
|
בהתייחס לתלמידים | |
מה לדעתכם למדו תלמידים שהצליחו לפתור אם הבניה באופן פחות או יותר עצמאי? | אף תלמיד לא פתר את הבעיה!!. השימוש המעשי במשפט תלס המחיש לתלמידים את הפרקטיקה של המתמטיקה הנלמדת בשיעורים וזה להבנתי היווה ערך מוסף גבוה להפעלת הבעייה. |
מה לדעתכם למדו תלמידים שלא פתרו את הבעיה אך נחשפו לפתרונות שלה? | לחשוב מחוץ לקופסה, לא להסתמך על תחושות בטן, לנצל ידע קודם שיש להם, לעבוד בזוגות. הרבה דברים טובים.... |
עד כמה עוררה הביעה מוטיבציה, עניין או סקרנות בקרב תלמידים | במידה רבה מאד |
פרטו מה עורר מוטיבציה/עניין/סקרנות. | חדשנות בשיעורים משעממים שלי, שימוש פרקטי לנושא נלמד, הפעלת ישומון והשתתפות פעילה שלהם במהלך השיעור. |