באיזו מידה אהבתם את הבעיה? | במידה רבה |
באיזו מידה הייתם שבעי רצון מהפעלת הבעיה? | במידה רבה |
מה היה מוצלח בהפעלת הבעיה? | אני חושבת שילדים הרגישו שהם מאוד עצמאיים בפיתרון הבעיה, היה להם ביטחון להציע, לחקור , ובעיה היתה קצת קלה אולי בשבילם - אבל לא בקטע רע, אלא להפך, זה מעצים את הביטחון שלהם. חיבור לחומר שכבר נלמד היה ברור, התעסקות בפונקציות בהקשר של יום - יום נותנת לילדים היבט נוסף למה חשוב לשלוט בנושא של חדו"א. |
מה היה לא מוצלח בהפעלת הביעה? | אולי היה צריך להפעיל אותה לפתיחת נושא של פונקציה ריבועית - ולא כשכבר ראינו ולקשר את גרף השורש יותר לפרבולה... צריך לחשוב על זה בשנה הבאה. אני לא יודעת אם זה היה יותר מוצלח, אבל זה יכל לפתוח נושא של פונקציות מבחינת תזכורת של פונקציה קווית גם... |
האם משהו הפתיע אתכם? אם כן, תארו מה ומדוע: | מה שהפתיע, זה קלות שבה ילדים נכנסו לבעיה, פתרו אותה, ודיברו עליה. תמיד אני מקווה שזה יקרה...אבל זה כל פעם מפתיע. |
מה למדתם מהפעלת הבעיה? הבחינו בין אספקטים מתמטיים, פדגוגיים ואחרים. | למדתי שאם מתעסקים עם הבעיות שונות קצת באופן קבוע, אז זה נהיה נוהל בכיתה, ואז זה מפסיק להיות "שונה". זה כבר לא שיעור "שונה". הרגשתי בהתחלה אפילו קצת אכזבה שילדים נכנסו ככה בקלות והתחילו לעבוד בלי לחפש אותי :) אבל אז הייתי מאוד גאה בהם. אפילו הייתי קצת משועממת והרגשתי מיותרת בשיעור - ואז הבנתי שזה המצב הטוב. :) |
בהסתכלות לאחור, מה הייתם עושים אחרת? | אולי הייתי משנה קצת את מועד ההפעלה כמו שאמרתי. בטוח שאפעיל את הבעיה הזו לסיכום נושא של קו ישר בכיתה ח - ברגע שאגיע לשם כדי לראות את ההבדלים בתחושות. |
אם ערכתם שינויים בבעיה המקורית, כיצד הם תרמו להפעלה? | |
באיזו מידה היה השיעור דומה לשיעור אופייני שלכם? | במידה מועטה |
פרטו והסבירו דימיון ושוני | מסתבר שכבר לא ממש היה שונה :) כל יום שישי אנחנו עושים "משהו מיוחד" עד שזה כבר הפך לשיגרה.... |
באיזו מידה הייתם ממליצים על הבעיה לעמיתים שעובדים בתנאים דומים? | במידה רבה |
פרטו והסבירו סיבות להמליץ או לא להמליץ. | בעיה מצוינת ולא קשה במיוחד, תלמידים יכולים בהחלט ללמוד לבד ממנה, לפתח שיח מדהים. |
בהתייחס לתלמידים | |
מה לדעתכם למדו תלמידים שהצליחו לפתור אם הבניה באופן פחות או יותר עצמאי? | תלמידים למדו שיש להם מספיק כלים כדי להתמודד עם בעיה מחיי יום יום והם לא ממש צריכים עזרה ממבוגר. אולי כי הם כבר מספיק מבוגרים? |
מה לדעתכם למדו תלמידים שלא פתרו את הבעיה אך נחשפו לפתרונות שלה? | תלמידים נזכרו בחומר שלמדו בכיתה ח, הבינו איך ליישם אותו בבעיה חיי יום יום. |
עד כמה עוררה הביעה מוטיבציה, עניין או סקרנות בקרב תלמידים | במידה רבה |
פרטו מה עורר מוטיבציה/עניין/סקרנות. | שאלה מדברת על סיטואציה אמתית, שיכולה להתרחש להם במבחן מסוים. ילדים הרגישו שבאמצעות ידע שיש להם הם מסוגלים להבין את השיקולים של המבוגר האחראי, להמליץ על שיטה זו או אחרת וזה בהחלט מעלה את השווי שלהם בעיני עצמם. |