1. פרטים כללים
הבעיה כפי שהופעלה
הפעלתי את הבעיה לפי ההמלצות, קודם עבודה עצמית, אחר כך עבודה בקבוצות עם כוונה אחר כך ליצור קבוצות חדשות שיכילו תלמידים מכל קבוצה כדי שישתפו את חבריהם החדשים לקבוצה במסקנות של הקבוצה הקודמת. בפועל לא נותר זמן לשלב זה של עבודה בקבוצות וכל קבוצה רק הציגה לפני כולם את התוצאות שלהם. את החלוקה לקבוצות עשיתי לפי חברות פרסום, חילקתי ל-3 קבוצות.
חלק מתלמידים התקשו לקבוע האם ההגד נכון, בקשתי מהם לפרט את הקושי ובקשתי להחליט בעצמם כאילו הם עכשיו בעלי חברת טלפונים וצריכים להחליט האם זה נכון/מתאים מבחינתם.
אופן הצגת הנתונים. במיוחד הצגת נתונים בגרף לא היה ברור להם איך לייצג את הנתונים בגרף. תחילה רצו להציג את כל הנתונים בגרף, כך שציר ה-X יהיה בעצם סוגי הנתונים. הם ניסו לסרטט גרף. אחר כך הגיעו לרעיון שכל נתון יוצג בגרף משלו.
עיבוד של מספר רב של נתונים, הבנת הנקרא. קושי להחליט האם ההגד נכון מבחינה לוגית.
בכל קבוצה עשיתי איתם דיון קטן ובקשתי להציג את התשובות שלהם ודנו בהם.
תלמידים הציגו דרכי פתרון שלהם. כשהיו גישות שונות ניסינו להשוות ולהחליט האם הן שונות באמת.
הבעיה התאימה לרמת התלמידים. לא נוצר קושי ש"תקע" אותם ולכן עבדו על הבעיה כל השיעור ולא ברחו לעיסוקים אחרים. גם נושא הטלפונים מתאים לחיי יום יום של תלמיד.
עבודה עצמית בהתחלה ואז עבודה בקבוצות היה מוצלח.
הייתה יותר עבודה עצמית, וגם עבודה בקבוצות. בשיעור רגיל אני לא עובדת הרבה בקבוצות בשלב זה.
תלמידים למדו לעבוד עם נתונים, התנסו בדרך הצגה ויזואלית של נתונים והשקיעו כאן מחשבה על איך יש להציג את הנתונים.
נקודה מאד חזקה - תלמידים למדו גם שהגד יכול להיות נכון ומבחינה חוקית מותר לשימוש בפרסום מצד שני יכול בסופו של דבר להתפרש כלא אמין ע"י הלקוח ואיך צריך להתייחס למה שאומרים בפרסומות ובתקשורת בכלל.
נושא טלפונים סלולריים קרוב לליבם של התלמידים.
משימה אחרונה - לפרסם את הדגם. תלמידים המצאין סלוגנים קצרים וקליטים בחרוזים. ממש מוצלחים. מעניין שגם לא כל הקבוצות בחרו לפרסם את אותו הדגם.
לפני הרשמה עצמית לקהילת מהלכי"ם, אנא מלאו שאלון פרטים והמתינו לפניה של מנחי הקהילה.