רפלקציות על הפעלה בכיתות

1. פרטים כללים

שם המורה:מנדב אולגה  
 תאריך הפעלה:רביעי, 15 דצמבר 2021, 12:00 AM 
  
הבעיה שהופעלה  ציון לחיים 
הכיתה בה הופעל:   טהקבצה: 
 מצויינות
 כיתה (אם אחר):   
מספר תלמידים בכיתה: 24   


2. תיאור הבעיה

הבעיה כפי שהופעלה


שינויים שנערכו בבעיה והסיבות לכך:
 כיצד קשורה הבעיה לרצף ההוראה?אין קשר
אם בחרתם "אחר", פרטו:



3. מבט כללי על הפעלת הבעיה

פעילותסביבת פעילותאופן העבודהזמן (דק')
שלב אשיגור הבעיהשיעור פנים אל פניםבזוגות
שלב בדיון תוך כדי עבודה על הבעיהשיעור פנים אל פניםעבודה משותפת במליאה
שלב ג
עבודה על הבעיהשיעור פנים אל פניםבזוגות
שלב דדיון בעקבות עבודה על הבעיהשיעור פנים אל פניםעבודה משותפת במליאה
שלב ה
פירוט נוסף על שלבי ההפעלה: 


4. שיגור הבעיה
פעולות המורה
(סמנו את כל הפעולות שבוצעו)
חילקתי דפי עבודה או שלחתי קישור לבעיה
עניתי לשאלות הבהרה באופן פרטני (פרטו שאלות בהמשך)
הבהרתי את הבעיה בקבוצות בהן נתבקשתי (פרטו הבהרות בהמשך)
הבהרתי את הבעיה במליאה (פרטו הבהרות בהמשך)
 פירוט נוסף על פעולות המורה:
פעולות התלמידים: קראו את הבעיה ומיד התחילו לעבוד עליה
שאלו שאלות הבהרה (פרטו בהמשך)
שוחחו בינם לבין עצמם (פרט בהמשך)
פירוט נוסף על פעולות התלמידים:


5. בעת פתרון הבעיה
פעולות המורה בעת עבודה על הבעיה 

 פירוט נוסף על פעולות המורה (רמזים, תזמון, וכו') 
סייעתי באופן פרטני לתלמידים שביקשו זאת (פרטו בהמשך)
סייעתי לכל הכיתה (פרטו בהמשך)

 
פעולות התלמידים בעת עבודה על הבעיה  פירוט נוסף על פעולות התלמידים 
 רעיונות מתמטיים או תובנות שנולדו בעת העבודה על הבעיה 
 קשיים שמנעו מהתלמידים לפתור את הבעיה בשלב זה 

היה צורך בלתזכר את נושא האחוזים 

 פתרונות מעניינים או ייחודיים של תלמידים 

6. דיון על הבעיה
 התנהלות המורה והתלמידים בעת הדיון בבעיה:  
 בפעולות המורה במהלך הדיון
המורה הוביל/ה את הדיון באופן הבא:

הדיון התמקד סביב השאלות 3,4


 פעולות התלמידים במהלך הדיון פירוט נוסף על פעולות התלמידים
במהלך הדיון, התלמידים: שאלו שאלות (פרטו בהמשך)
הביעו דעות ועמדות (פרטו בהמשך)
הפנו את דבריהם למורה (הביאו בהמשך דוגמאות)



7. במבט לאחור
בהתייחס למורה
 באיזו מידה אהבתם את הבעיה?במידה רבה 
באיזו מידה הייתם שבעי רצון מהפעלת הבעיה?במידה רבה
מה היה מוצלח בהפעלת הבעיה?

תלמידים שיתפו פעולה ,הייתה תחרותיות בין התלמידים מי מוצא את הפתרון והציון המתאים

מה היה לא מוצלח בהפעלת הביעה?
האם משהו הפתיע אתכם? אם כן, תארו מה ומדוע:

חשבתי לוותר על שאלה 4 ומאחר ונשאר זמן הקרנתי על הלוח את הגרף והופתעתי שהיו תלמידים אשר הצליחו להבין את משמעותו.

מה למדתם מהפעלת הבעיה?
הבחינו בין אספקטים מתמטיים, פדגוגיים ואחרים.

לא לפחד לתת לתלמידים להתנסות

בהסתכלות לאחור, מה הייתם עושים אחרת?
אם ערכתם שינויים בבעיה המקורית, 
כיצד הם תרמו להפעלה?
באיזו מידה היה השיעור דומה לשיעור אופייני שלכם?במידה מועטה
פרטו והסבירו דימיון ושוני

אופן העבודה

באיזו מידה הייתם ממליצים על הבעיה
לעמיתים שעובדים בתנאים דומים?
פרטו והסבירו סיבות להמליץ או לא להמליץ.

אני כן הייתי ממליצה כדי לשבור את השיגרה

בהתייחס לתלמידים
מה לדעתכם למדו תלמידים שהצליחו
לפתור אם הבניה באופן פחות או יותר עצמאי?
מה לדעתכם למדו תלמידים שלא
פתרו את הבעיה אך נחשפו לפתרונות שלה?
 עד כמה עוררה הביעה מוטיבציה,
עניין או סקרנות בקרב תלמידים
במידה רבה
 פרטו מה עורר מוטיבציה/עניין/סקרנות. 

הם למדו שחישוב הממוצע הינו על פי אחוזים