באיזו מידה אהבתם את הבעיה? | במידה רבה |
באיזו מידה הייתם שבעי רצון מהפעלת הבעיה? | במידה מועטה |
מה היה מוצלח בהפעלת הבעיה? | הצגת הבעיה במקרן לכלל התלמידים ההסברים שלי והנסיון לעודד חשיבה בקרב התלמידים |
מה היה לא מוצלח בהפעלת הביעה? | לא עניין את התלמידים, לא חלק מרצף ההוראה. עסוקים במבחן הקרוב, חלקם הרגישו שזה בזבוז זמן |
האם משהו הפתיע אתכם? אם כן, תארו מה ומדוע: | התאכזבתי, חשבתי שהנושא מעניין ויש מה לדון עם הקבוצה. |
מה למדתם מהפעלת הבעיה? הבחינו בין אספקטים מתמטיים, פדגוגיים ואחרים. | ההפעלה צריכה להיות בהקשר אחר כמו יום חשיבה מיוחד ובקבוצות קטנות. |
בהסתכלות לאחור, מה הייתם עושים אחרת? | הפעלה בזוגות, הצגה של התלמידים במליאה את ההסברים שלהם. |
אם ערכתם שינויים בבעיה המקורית, כיצד הם תרמו להפעלה? | כאמור לא ערכתי שינויים בבעיה המקורית. |
באיזו מידה היה השיעור דומה לשיעור אופייני שלכם? | במידה רבה |
פרטו והסבירו דימיון ושוני | העברתי את הבעיה במתכונת זהה לשיעורים הרגילים שלי.
|
באיזו מידה הייתם ממליצים על הבעיה לעמיתים שעובדים בתנאים דומים? | במידה מועטה |
פרטו והסבירו סיבות להמליץ או לא להמליץ. | לא להמליץ לבצע את המשימה במתכונת שאני ביצעתי. להמליץ לקיים את המשימה ביום הפעלה מיוחד, בזוגות המציגים את התובנות שלהם במליאה כיתתית. |
בהתייחס לתלמידים | |
מה לדעתכם למדו תלמידים שהצליחו לפתור אם הבניה באופן פחות או יותר עצמאי? | יש גרף עיוור במערכת צירים, בעיה יכולה להיות רב מימדית וניתן להציג במערכת צירים רק את הגבולות החיצוניים של מרחב הפתרונות. |
מה לדעתכם למדו תלמידים שלא פתרו את הבעיה אך נחשפו לפתרונות שלה? | להבנתי כלום. |
עד כמה עוררה הביעה מוטיבציה, עניין או סקרנות בקרב תלמידים | במידה מועטה |
פרטו מה עורר מוטיבציה/עניין/סקרנות. | כאמור, לצערי, לא הייתה מוטיבציה גבוהה. הרעיון פוספס וכולי תקווה שתהיה הפעלה המלווה בסקרנות בהמשך. |